Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Γ. Ραγκούσης..ένα αστέρι πέφτει πέφτει....


Γ. Ραγκούσης..ένα αστέρι πέφτει πέφτει....

Μερικά σχόλια και προτάσεις στις διαδικτυακές πρωτοβουλίες του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, έφεραν στο προσκήνιο τον Δήμαρχο Πάρου, Γιάννη Ραγκούση. Έπεισε τον Παπανδρέου, να τον εντάξει στο σκληρό πυρήνα του τότε αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Η τοποθέτηση του Ραγκούση στο ψηφοδέλτιο επικρατείας και η υπουργοποίηση του στο υπερ-υπουργείο Εσωτερικών με την εκλογική νίκη του ΠΑΣΟΚ το 2009, άνοιξε την όρεξη του πρώην δημάρχου, για μεγαλύτερα πόστα. Γιατί όχι και για πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, αύριο μεθαύριο;

Πολλοί έβλεπαν στο πρόσωπο του, έναν συγκροτημένο πολιτικό, που ξέρει τι θέλει και πως πρέπει να το κάνει, σε ένα ΠΑΣΟΚ που χρειαζόταν ανανέωση σε πρόγραμμα και πρόσωπα. Αυτά τουλάχιστον ίσχυαν μέχρι την στιγμή που  ανέλαβε δράση, όχι επικοινωνιακή, όπως είχε αναλάβει στο κίνημα, αλλά στην πραγματικότητα της Ελληνικής πολιτικής σκηνής.

Με το που ανέλαβε «δράση» κι εν μέσω οικονομικής κατάρρευσης, από τις «επιτυχημένες» επιλογές πρωθυπουργού και υπουργού Οικονομικών, ο Ραγκούσης αναλαμβάνει να φτιάξει ένα νομοσχέδιο για τους μετανάστες. Ένα νομοσχέδιο που δεν είχε να προσφέρει τίποτα περισσότερο παρά μόνο εγκλωβισμό των μεταναστών, νόμιμων ή μη, στα κομματικά παιχνίδια του κυβερνώντος κόμματος, εγείροντας συγχρόνως αντιδράσεις σε όλες τις κοινωνικές ομάδες. Αποτέλεσμα του μεταναστευτικού νόμου, τα γνωστά γεγονότα της «Υπατίας» και την απαξίωση των νόμων του κράτους και όχι μόνο.

Επόμενο βήμα του υπερ-υπουργού, ο ανασχεδιασμός της τοπικής αυτοδιοίκησης, μέσω του σχεδίου «Καλλικράτη». Δώδεκα χρόνια μετά τον Καποδίστρια, εν μία νυκτί, χωρίς να υπάρχει ουσιαστικός διάλογος, αλλά ούτε και επαρκής σχεδιασμός, ψηφίστηκε ο νόμος που διέλυσε, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, την τοπική αυτοδιοίκηση. Επτά μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων των Περιφερειαρχών και Δημάρχων, ακόμα όλοι ψάχνονται να βρουν τον δρόμο προς την Ιθάκη.

Κι έφτασε η ώρα των ταξί. Με τον ανασχηματισμό και την υποβάθμιση του Ραγκούση στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κατάλαβε ο πρώην υπερ-υπουργός, ότι το άστρο του άρχισε σιγά-σιγά να σβήνει. Σε μια κρίσιμη στιγμή για την ελληνική οικονομία και τον τουρισμό, άνοιξε ανερυθρίαστα τους ασκούς του Αιόλου στο ζήτημα της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των οδηγών και ιδιοκτητών ταξί, δημιουργώντας χάος σε όλη την Ελλάδα με την απεργιακή κινητοποίηση των οδηγών ταξί.

Ο Γιάννης Ραγκούσης μέσα σε είκοσι μήνες κατάφερε να αποδομήσει την εικόνα του, που με πολύ προσοχή είχε φτιάξει και είχε περάσει προς τα έξω. Τι συνέβη τελικά με τον πρώην δήμαρχο; Δεν κατάφερε να αντέξει στην πίεση μιας κυβερνητικής θέσης; Δεν είχε τις γνώσεις ή την ικανότητα να διαχειριστεί κρίσεις πραγματικές; Ή εκτελούσε εντεταλμένη υπηρεσία;

Η απόδοση του είναι απογοητευτική. Σε είκοσι μήνες δεν κατάφερε να φέρει σε πέρας σχεδόν τίποτα απ’ όσα είχε αναλάβει. Δεν αναδιάρθρωσε την δημόσια διοίκηση, δεν κατάφερε να συντονίσει την κυβέρνηση, δεν κατάφερε να δημιουργήσει έργο.

Η ευθύνη βεβαίως δεν βαρύνει μόνο αυτόν. Πρωτίστως βαρύνει τον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου που τον επέλεξε για να αναλάβει τόσο σημαντικό πόστο. Η καριέρα του Γιάννη Ραγκούση φαίνεται ότι τελείωσε νωρίς

Iznogood    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου